• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5044 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۱۹ مهر

الياس حضرتي دبيركل حزب اعتماد ملي در احكامي جداگانه اركان ارشد اين حزب را منصوب كرد

«گرامي‌مقدم» قائم‌مقام و «جوادي‌حصار» سخنگو

انتشار خبر كناره‌گيري چند عضو ارشد حزب كارگزاران و البته شايعه كناره‌گيري يكي، دو نفر از ديگر اعضاي ارشد اين تشكل سياسي طي هفته‌هاي گذشته، باتوجه به وضعيت عمومي جريان اصلاحات كه در جريان يكي، دو انتخابات اخير به‌خصوص انتخابات مجلس يازدهم در اسفند ماه 98 و رياست‌جمهوري سيزدهم و شوراهاي ششم در خرداد ماه امسال به دلايلي گوناگون با ناكامي مواجه شد، باعث شده كه برخي ناظران از افول اصلاحات و وضعيت نامساعد احزاب اصلاح‌طلب بگويند. اما واقعيت اين است كه اين توصيفي نادقيق است و دست‌كم اين روايت، راوي تمامي طيف‌ها و دسته‌هاي منتسب به اين جريان سياسي نيست. شاهد اين مدعا نيز خبري است كه ديروز از اردوگاه اصلاح‌طلبان عضو حزب اعتماد ملي به گوش رسيد. خبري كه طي آن، دبيركل اين تشكل سياسي اصلاح‌طلب، 2 نفر از اعضاي شاخص اين تشكل سياسي را در 2 جايگاه مهم هيات‌رييسه اين حزب منصوب كرد. آن‌هم در شرايطي كه اعتماد ملي بالاخره پس از 11 سال حصر مهدي كروبي، پدر معنوي و دبيركل پيشين خود را در شرايطي به‌نسبت بهبود يافته مي‌بيند و اگرچه هنوز با رفع حصر و همراهي تام و تمام او با بدنه حزب فاصله دارد اما به هرحال اميد اعضاي اين تشكل سياسي نسبت‌ به حركت در مسير رفع محدوديت‌ها، ناظر به تحولاتي كه طي چند سال گذشته رقم خورده و اين چند ماه اخير تاحدودي شدت گرفته، بيش از گذشته است.
به هر روي اما ديروز آن‌طور كه روابط عمومي اعتماد ملي در خبري اعلام كرد، الياس حضرتي، دبيركل حزب اعتماد ملي در احكامي جداگانه اسماعيل گرامي‌مقدم را به عنوان قائم‌مقام و محمدصادق جوادي‌حصار را به عنوان سخنگوي حزب اعتماد ملي منصوب كرد. اين در حالي بود كه همزمان مهران فرجي نيز با حكمي ديگر از الياس حضرتي به عنوان رييس كميته روابط عمومي و تبليغات منصوب شده است. حضرتي همچنين با صدور احكامي ديگر محمد گلزاري را به عنوان سرپرست دفتر فرهنگي و رضا اميدوار تجريشي را نيز به عنوان سرپرست كميته مالي و پشتيباني منصوب كرده است. 
به هر تفسير آن‌طور كه در حكم دبيركل اعتماد ملي خطاب به اسماعيل گرامي‌مقدم آمده، اين عضو كهنه‌كار اعتماد ملي به عنوان قائم‌مقام اين تشكل سياسي منصوب شده است. در اين حكم آمده است: «برادر بزرگوار، جناب آقاي اسماعيل گرامي‌مقدم، با عنايت به سوابق درخشان سياسي، همراهي با جريان انقلاب و امام و اعتقاد و پايمردي در راه اصلاحات، درك درست از ضرورت كار جمعي و تشكيلاتي، حضور مستمر در عرصه فعاليت سياسي و سوابق گرانسنگ در جنگ تحميلي، شما را به عنوان قائم‌مقام حزب اعتماد ملي منصوب مي‌كنم. اميدوارم همچون گذشته، با وجود شرايط سخت و حساس كنوني و فشارهاي مختلف، با ساماندهي نيروهاي علاقه‌مند حزبي، در راستاي تقويت حزب، پيگيري دغدغه‌هاي ملت شريف ايران، نقد سازنده امور كشور و كمك به جريان اصلاحات گام ‌برداريد.» اين درحالي است كه در حكمي ديگر كه با امضاي حضرتي و به ‌منظور انتصاب سخنگوي جديد اعتماد ملي منتشر شده، مي‌خوانيم: «برادر گرانقدر، جناب آقاي محمدصادق جوادي حصار، نظر به دانش سياسي، آگاهي دقيق از جريانات و اتفاقات روز كشور، سوابق درخشان رسانه‌اي و ايستادگي بردباري در راه اصلاح امور، جنابعالي را به عنوان سخنگوي حزب اعتماد ملي منصوب مي‌كنم. آرزومندم با توكل به خدا، در راستاي اعلام مواضع حزب، تبيين استراتژي‌هاي رسانه‌اي و در دفاع از حقوق مظلومان سربلند باشيد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون